Aankomst

21 mei 2019 - Puerto Rico, Spanje

22 april was het eindelijk zo ver, ik mocht mijn avontuur in Gran Canaria starten. Ik was ontzettend enthousiast maar de zenuwen begonnen ook te komen. Mijn moeder, oom, tante en mijn broertje hadden me afgezet op vliegveld Düsseldorf, dit was voor mij de eerste keer dat ik alleen zou vliegen dus dat maakte de zenuwen ook niet beter. Gelukkig ging alles helemaal goed.

Eenmaal aangekomen in het hotel ging het helaas wat minder, ik werd begroet door een stagiaire van receptie. Normaal gesproken zouden we verwelkomt worden door een manager, maar die was er geen aanwezig. Ze liet me het hotel zien en we gingen vervolgens naar mijn kamer, ze doet de deur open en ik sta mijn ogen uit te kijken. Ze zeiden dat ik alleen in een kamer zou slapen (wat ook het geval was) maar heel de kamer lag nog vol met etensresten, de koelkast zat vol met schimmel en ik had vuil beddengoed. Om het allemaal nog erger te maken was er op dat moment niemand aanwezig die me nieuw beddengoed kon geven, dus ik heb die avond met handdoeken over mijn bed heen moeten slapen.

Een aantal van de andere stagiaires hadden dit verhaal ook gehoord en ze kwamen met schoonmaakspullen mijn kamer binnen om met te helpen. We zijn daarna meteen aan de praat geraakt en zijn vrienden geworden.

Niet de beste binnenkomst, maar ik heb vertrouwen dat het goed zal komen.